Βρείτε μας κι εδω

Τρίτη, 2 Σεπτεμβρίου 2014

Ερώτηση του Ηλία Παναγιώταρου για το προκλητικά υπέρογκο κόστος κατασκευής ενός χιλιομέτρου δρόμου στην Ελλάδα



Σύμφωνα με δημοσιεύματα στον Τύπο, οι αρμόδιες κυβερνητικές οργανώσεις και οι επίσημες οργανώσεις των τεχνικών εταιρειών δίνουν διαφορετικά νούμερα ως προς το κόστος κατασκευής ενός χιλιομέτρου δρόμου στην Ελλάδα. Σύμφωνα με έκθεση του 2009, η κατασκευή ενός χιλιομέτρου του οδικού άξονα ΠΑΘΕ (Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι) κόστισε όσο επτά αντίστοιχα χιλιόμετρα οδικού άξονα στην Ισπανία ή στην Πορτογαλία. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο Υπουργείο Υποδομών δεν μπορούν να συμφωνήσουν ούτε για το τελικό κόστος κατασκευής της Εγνατίας Οδού. Δηλαδή, σύμφωνα με τη διοίκηση της Εγνατίας Οδού Α.Ε. κάθε χιλιόμετρο κόστισε περίπου 10.000.000 ευρώ ενώ, σύμφωνα με τον ειδικό διαπραγματευτή που είχε ορίσει το Μέγαρο Μαξίμου για την επανεκκίνηση των έργων στους οδικούς άξονες το μέσο κόστος της Εγνατίας Οδού ήταν 7.500.000 ευρώ ανά χιλιόμετρο, δηλαδή σχεδόν 2.000.000 ευρώ φθηνότερο από τα επίσημα στοιχεία. Ανάλογα υπέρογκες αναντιστοιχίες για το κόστος ενός χιλιομέτρου δρόμου παρουσιάζονται και για τους υπόλοιπους οδικούς άξονες της χώρας. Δηλαδή, το μέσο κόστος κατασκευής της Ολυμπίας Οδού υπολογίζεται από το Υπουργείο Υποδομών στα 7.000.000 ευρώ ανά χιλιόμετρο, της Ιονίας Οδού στα 6.600.000 ευρώ ανά χιλιόμετρο και για τον Άξονα Κεντρικής Ελλάδος στα 7.200.000 ευρώ ανά χιλιόμετρο, χωρίς να περιλαμβάνεται ο ΦΠΑ σε αυτή την τιμή. Βέβαια, δεν είναι γνωστό εάν στα παραπάνω μεγέθη περιλαμβάνονται οι αποζημιώσεις των 570.000.000 ευρώ που έλαβαν οι κοινοπραξίες των εργολάβων στο πλαίσιο της επανεκκίνησης των οδικών αξόνων. Αξίζει να τονιστεί ακόμη, ότι οι οδικοί άξονες για αντίστοιχα έργα στην Ευρώπη εμφανίζονται πάμφθηνοι σε σχέση με το κόστος κατασκευής των ελληνικών. Επομένως, σύμφωνα με τους ειδικούς, γίνεται συστηματική και σκόπιμη κατασπατάληση των κοινοτικών και εθνικών πόρων αφού, οι δικαιολογίες που προβάλλονται για το ορεινό της χώρας μας και των «ιδιομορφιών» του εδάφους της δεν μπορούν να δικαιολογήσουν το υψηλότατο κόστος της κατασκευής των οδικών αξόνων.


Με ταύτα ο Ηλίας Παναγιώταρος Ερωτά τους αρμόδιους υπουργούς α) Υποδομών Μεταφορών και Δυκτίων β) Οικονομικών:


  1. Για ποιους λόγους υπάρχουν τόσο μεγάλες αποκλίσεις στο κόστος κατασκευής ενός χιλιομέτρου δρόμου στην Ελλάδα οι οποίες προέρχονται από διαφορετικές επίσημες πηγές του κράτους;
  2. Έχουν λάβει χώρα οι απαραίτητες έρευνες και έλεγχοι προκειμένου να βρεθούν οι τελικοί αποδέκτες των τεράστιων αυτών ποσών αλλά και οι υπαίτιοι της ως άνω κατάστασης; Αν όχι, για ποιούς λόγους αντιμετωπίζεται με προκλητική αδιαφορία η κατασπατάληση των εθνικών και κοινοτικών πόρων εν μέσω μιας τόσο δύσκολης οικονομικής συγκυρίας για τη χώρα;
  3. Για ποιους λόγους έλαβαν οι κοινοπραξίες των εργολάβων το δυσθεώρητο ποσό των 570.000.000 ευρώ προκειμένου να αρχίσουν εκ νέου οι εργασίες κατασκευής των οδικών αξόνων; Δεν ήταν υποχρέωση τους να συνεχίσουν τα έργα μέχρι την ολοκλήρωση τους αφού ανέλαβαν ως ανάδοχοι και εισέπραξαν εξ’ αρχής τεράστια χρηματικά ποσά γι’ αυτό το λόγο;
  4. Γιατί είχαν διακόψει τις εργασίες κατασκευής των οδικών αξόνων για πολλά χρόνια δεδομένου ότι είχαν ήδη πληρωθεί από το ελληνικό δημόσιο και είχαν ήδη δεσμευτεί να παραδώσουν τα έργα στην κυκλοφορία σε συγκεκριμένες ημερομηνίες;
  5. Ποιοί είναι οι υπεύθυνοι της παραπάνω κατάστασης; Θα τους αποδοθούν οι ανάλογες ευθύνες;
  6. Για ποιους λόγους πληρώνουν οι Έλληνες φορολογούμενοι υψηλότατα ποσά στα διόδια σε οδικούς άξονες ημιτελείς και άκρως επικίνδυνους για την οδική ασφάλεια από τη στιγμή που τα έργα δεν έχουν ολοκληρωθεί ενώ οι κοινοπραξίες των εργολάβων-αναδόχων έχουν αποζημιωθεί με υπέρογκα ποσά;
  7. Θα λάβουν αμεσότατα τα αναγκαία μέτρα ώστε να μην κατασπαταλούνται τα εθνικά και κοινοτικά κονδύλια που διατίθενται για την κατασκευή των οδικών αξόνων δεδομένου ότι τις οικονομικές επιβαρύνσεις τις επωμίζεται ο εξαθλιωμένος Έλληνας φορολογούμενος;





0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου