Βρείτε μας κι εδω

Τρίτη, 3 Νοεμβρίου 2015

ΕΡΏΤΗΣΗ ΤΟΥ ΗΛΙΑ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΡΟΥ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΓΙΑ ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΕΣ ΧΡΕΩΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΙΝΗΤΗΣ ΤΗΛΕΦΩΝΙΑΣ»



Στην Επιτροπή Ανταγωνισμού έστειλε ο υπηρεσιακός υπουργός Οικονομίας, κ. Χριστοδουλάκης, καταγγελίες για υπερβολικές χρεώσεις από εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, που δήλωσε ότι εντόπισε το θέμα «με διάφορα τερτίπια που χρησιμοποιούν οι εταιρείες» για να χρεώνουν ανυποψίαστους καταναλωτές. Ο νέος υπουργός παρέπεμψε το θέμα στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, η οποία όμως, αν και παίζει τον ρόλο της αρχής ανταγωνισμού, δεν λειτουργεί κανονικά, διότι δεν έχει διοίκηση από τις αρχές του έτους. Οι εταιρείες της κινητής τηλεφωνίας δηλώνουν άγνοια και ρίχνουν επίσης την ευθύνη στην ΕΕΤΤ και έτσι συνεχίζει να ζημιώνεται ο καταναλωτής  από τα «τερτίπια» των υπηρεσιών και προϊόντων τους.
Οι εταιρείες πάροχοι της κινητής τηλεφωνίας υπογράφουν σύμβαση συνεργασίας με τρίτες εταιρείες, από τις οποίες παίρνουν και το 40% των προϊόντων και υπηρεσιών που αυτές προσφέρουν στους καταναλωτές, που όμως έχουν σύμβαση με τις εταιρείες παρόχους. Αυτές οι εταιρείες επικοινωνούν με μηνύματα με τους καταναλωτές μέσω πενταψήφιου αριθμού και με διάφορες ερωτήσεις αποσπούν από αυτούς γενικού είδους απαντήσεις, τύπου ναι, όχι, αργότερα, ίσως κλπ. Κατόπιν, μέσω λογισμικού αναπαράγουν μόνες τους τις απαντήσεις αυτές σε ερωτήσεις που ο καταναλωτής δεν έχει απαντήσει και υπερχρεώνουν τον καταναλωτή με πολλαπλάσια μηνύματα από αυτά που αυτός έστειλε. Είναι όμως η εταιρεία παροχής που στέλνει τον λογαριασμό στον καταναλωτή και απαιτεί την εξόφλησή του ή απειλεί την διακοπή της σύνδεσης και μάλιστα με ποσά υπέρογκα και δυσανάλογα του συμβολαίου παροχής που έχει υπογράψει μαζί της.     Αν πρόκειται για εταιρεία, που βασίζει την ευμάρεια της και στα κινητά τηλέφωνα με τους συγκεκριμένους αριθμούς, με τους οποίους είναι γνωστή στο ευρύ κοινό, τότε η απειλή–εκβιασμός αποτελεί τετελεσμένο γεγονός. Η εταιρεία παροχος ρίχνει την ευθύνη στην τρίτη εταιρεία για την κομπίνα, η εταιρεία κομπίνα παίρνει το 60% των εσόδων από εκατοντάδες εξαπατημένους καταναλωτές και κλείνει χωρίς ίχνη και η εταιρεία πάροχος εισπράττει το 100% του ποσού, με 40% καθαρό κέρδος, καθώς δεν έχει κανένα απολύτως λειτουργικό έξοδο.

Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί α)Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού β) Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

1.  Τι προτίθεται να κάνει ώστε να σταματήσει άμεσα η διαπραττόμενη κομπίνα και εξαπάτηση των καταναλωτών από τις εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, σε συνεργασία με εταιρείες μαϊμού που τους χρεώνουν με υπέρογκους λογαριασμούς χωρίς την γνώση τους και την άδεια τους για παροχή φανταστικών υπηρεσιών;
2.      Πότε προτίθεται ο αρμόδιος υπουργός να τοποθετήσει διοικητικό συμβούλιο στην ΕΕΤΤ, ώστε αυτή να λειτουργήσει ως ασπίδα των καταναλωτών έναντι οποιασδήποτε επιβουλής;
3.      Έχει επιληφθεί σχετικά το υπουργείο Δικαιοσύνης κατόπιν μηνύσεων ή αγωγών;

                                                                                                       Ο ερωτών Βουλευτής
                                                                                                        Ηλίας Παναγιώταρος

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου