Βρείτε μας κι εδω

Σάββατο, 3 Δεκεμβρίου 2016

Ηλίας Παναγιώταρος: Πάρτε μέτρα για τα τροφίμα που απευθύνονται σε παιδιά


Σχετική εικόνα


Θλιβερά είναι τα αποτελέσματα που προκύπτουν από έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (Π.Ο.Υ.), καθώς καταδεικνύεται ότι ένα στα τρία παιδιά στην Ευρώπη είναι υπέρβαρο ή παχύσαρκο. Σύμφωνα με την έρευνα, η επιδημία αυτή συνδέεται άμεσα με την διαφήμιση ανθυγιεινών τροφίμων και ποτών προς τα παιδιά. Από το 2012 οι εταιρείες τροφίμων είχαν δεσμευθεί ότι θα σταματήσουν την προώθηση ανθυγιεινών προϊόντων στα παιδιά, ωστόσο δεν συμμορφώθηκαν με τους εθελοντικούς κανόνες.

Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ενώσεως Καταναλωτών έχει ξεκινήσει μια εκστρατεία κατά των συγκεκριμένων διαφημίσεων αποκαλύπτοντας πραγματικά παραδείγματα, τα οποία έρχονται σε αντίθεση με τις εθελοντικές δεσμεύσεις των εταιρειών να προωθήσουν τα προϊόντα τους, που είναι πλούσια σε ζάχαρη και λιπαρά, με υπεύθυνο τρόπο. Τα μέλη της Ομοσπονδίας κρούουν τον κώδωνα του κινδύνου για διαδικτυακά παιχνίδια, ιστοσελίδες και εφαρμογές που αυξάνουν σκοπίμως την όρεξη των παιδιών για τρόφιμα με πολλές θερμίδες.

Το διαδίκτυο βρίθει από τέτοιου είδους διαφημίσεις, καθώς οι εταιρείες τις μεταφέρουν όλο και περισσότερο από την τηλεόραση σε αυτό. Οι διατροφικές συνήθειες των παιδιών από πολύ μικρή ηλικία παίζουν αποφασιστικό ρόλο για την διαμόρφωση των μελλοντικών διατροφικών τους συνηθειών και την υγεία τους ως ενήλικες. Πολύ αξιόλογο έργο για την ενημέρωση και προστασία των καταναλωτών, όσον αφορά την σωστή διατροφή, έχει γίνει σε εθνικό επίπεδο από το Πανελλήνιο Κέντρο Οικολογικών Ερευνών (ΠΑΚΟΕ). 

Ερωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί α) Αγροτικής Ανάπτυξης & Τροφίμων β) Παιδείας, Έρευνας & Θρησκευμάτων:

Τι μέτρα θα ληφθούν για την προστασία των νεαρών καταναλωτών από την προώθηση ανθυγιεινών προϊόντων; Θα θεσπιστεί νομοθετικό πλαίσιο προκειμένου να υποχρεωθούν οι εταιρείες να δρουν με υπευθυνότητα; 

Θα ληφθεί μέριμνα για την ενημέρωση γονέων και παιδιών σχετικά με τις εκρηκτικές διαστάσεις της παχυσαρκίας και τους κινδύνους που συνεπάγονται οι συγκεκριμένες διαφημίσεις για την υγεία των παιδιών;

Ηλίας Παναγιώταρος

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου